Enamlevinud juhtimisssüsteemide standardid

ISO 9001

ISO 9001 standard aitab organisatsioonil saavutada tõhusust, keskendudes tulemuslikkusele ja pidevale parendamisele. See standard toetab organisatsioone nende püüdlustes pakkuda klientidele järjekindlalt kvaliteetseid tooteid ja teenuseid ning saavutada kõrge kliendi rahulolu. Peamised nõuded hõlmavad: 

  • Organisatsiooni ja selle konteksti mõistmine (tegurid, mis võivad mõjutada soovitud tulemuste saavutamist)
  • Kvaliteedialaste juhtpõhimõtete sisseseadmine (missioon, visioon, väärtused… )
  • Kvaliteedialaste eesmärkide püstitamine ning nende saavutamiseks vajalike meetmete rakendamine ja tulemuste jälgimine.
  • Riskide hindamine ja juhtimine, mis võivad mõjutada eesmärkide saavutamist.
  • Organisatsioonisiseste rollide, kohustuste ja volituste määramine.
  • Protsesside planeerimine ja ohjamine, et tagada toodete ja teenustega seotud nõuete täitmine.
  • Tulemuslikkuse hindamine, sealhulgas kliendi rahulolu seire.
  • Pidev parendamine.

Need on peamised nõuded, kuid standard sisaldab veel mitmeid nõudeid ja  detaile, millest me saame aidata teil aru saada ja mõista.

ISO 14001

ISO 14001 standard keskendub keskkonnakaitsele ja püüab tagada organisatsioonide jätkusuutlikkuse keskkonda avaldatava kahjuliku mõju vältimise või leevendamise ning soodsate keskkonnamõjude suurendamise kaudu. Süsteemne lähenemine keskkonnajuhtimisele aitab organisatsioonidel täita keskkonnaalaseid nõudeid ja saavutada kavatsetud tulemused. Peamised nõuded hõlmavad:

  • Organisatsiooni ja selle konteksti mõistmine (tegurid, mis võivad mõjutada soovitud tulemuste saavutamist).
  • Keskkonnaalaste juhtpõhimõtete sisseseadmine (pühendumus keskkonnakaitsele, vastavuskohustuse täitmisele ja järjepidevale parendamisele).
  • Keskkonnaalaste eesmärkide püstitamine ning nende saavutamiseks vajalike meetmete rakendamine ja tulemuste jälgimine.
  • Keskkonnaalaste aspektide ning riskide hindamine ja juhtimine.
  • Toimimise planeerimine ja ohjamine tagamaks keskkonnakaitse.
  • Valmisolek hädaolukordadeks.
  • Seadusandlike ja muude nõuete täitmine ja vastavuse hindamine.
  • Pidev keskkonnaalase tulemuslikkuse jälgimine ja parendamine.

Need on peamised nõuded ISO 14001 standardist, mis aitavad organisatsioonidel juhtida ja vähendada oma keskkonnamõju ning aidata kaasa jätkusuutlikule arengule. 

ISO 45001

ISO 45001 standard loob raamistiku töötervishoiu ja tööohutuse (TTO) riskide ja võimaluste juhtimiseks. Süsteemne lähenemine TTO juhtimisele aitab ennetada ja vältida  tööga seonduvaid vigastusi ja  tervisekahjustusi ning tagab ohutud ja tervislikud töökohad, kus iga töötaja saab ennast turvaliselt tunda. Peamised nõuded hõlmavad:

    • Organisatsiooni ja selle konteksti mõistmine (tegurid, mis võivad mõjutada soovitud tulemuste saavutamist).
    • TTO alaste juhtpõhimõtete sisseseadmine.
    • TTO alaste eesmärkide püstitamine ning nende saavutamiseks vajalike meetmete rakendamine ja tulemuste jälgimine.
    • TTO riskide hindamine ja nende mõju vähendamine.
    • Töötajate kaasamine ja koolitamine tööohutuse küsimustes.
    • Toimimise planeerimine ja ohjamine kaitsmaks töötajate tervist ja ohutust.
    • Valmisolek hädaolukordadeks.
    • Seadusandlike ja muude nõuete täitmine ja vastavuse hindamine.
    • Pidev TTO tulemuslikkuse jälgimine ja parendamine.

Need on peamised nõuded ISO 45001 standardist, mis aitavad organisatsioonidel tagada töötajate tervise ja ohutuse ning vähendada õnnetuste ja tervisekahjustuste riski töökohal. 

  •  
Nagu eespoolt lugeda ja näha võib, siis on juhtimissüsteemi standardite struktuur sarnane, erinedes vaid tähelepanuvaldkonna poolest – olgu selleks siis kvaliteet, keskkond, tööohutus või muu. Tänu sarnasele struktuurile ja põhimõtetele on võimalik erinevaid juhtimissüsteemi standardeid omavahel lihtsalt lõimida, kui organisatsioon on otsustanud juurutada ja rakendada mitut erinevat juhtimissüsteemi standardit. 

ISO sertifikaatide arv Eestis

Andmed on pärit Eesti Kvaliteediühingu koduleheküljelt 15.06.2024 seisuga

1
ISO 9001
100
ISO 14001
1
ISO 45001

Kuidas meie saame aidata?

Pakume mitmekülgseid teenuseid, mis aitavad ettevõttel saavutada ja säilitada juhtimissüsteemi taset, mis vastab ISO sertifikaadi nõuetele.

ISO juurutamine

Aitame luua ja rakendada juhtimissüsteemi, mis vastab ISO standardi nõuetele. See hõlmab dokumentatsiooni loomist ning protsesside väljatöötamist.

Auditid

Teostame erinevat tüüpi auditeid hindamaks ettevõtte juhtimissüsteemi-, protsesside-, toodete- või teenuste vastavust.

Projektijuhtimine

Organiseerime ja juhime kõiki vajalike tegevusi, mis on vajalikud ettevõtte juhtimisüsteemi ISO standardile vastavuse saavutamiseks ja sertifikaadi saamiseks.

Koolitused

Viime läbi juhtimissüsteemi standardite ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 ja siseaudiitorite koolitusi.

Spetsiifiline abi & tugi

Pakume vajadusel ühekordset tuge, mis on vajalik mõne standardi punkti täitmiseks või küsimuse lahendamiseks.

Kvaliteedijuhi teenus

Pakume kvaliteedijuhi teenust lähtuvalt ettevõtte vajadusest, näiteks osakoormusega või ajutiselt äraoleva töötaja asendamiseks.